• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
شنبه 13 مهر 1398
کد مطلب : 82794
+
-

ابلاغ ۵۰۰ میلیارد تومان به بوشهر

استاندار معتقد است تزریق این میزان اعتبار کمک خوبی برای اجرای پروژه‌های آب‌رسانی بوشهر است

ابلاغ ۵۰۰ میلیارد تومان به بوشهر

استاندار بوشهر گفت: در سفر اسفند سال گذشته رئیس‌ جمهوری 2054 میلیارد تومان اعتبار به استان تخصیص یافت که از این میزان ۵۰۰ میلیارد تومان ابلاغ شده و تزریق این میزان اعتبار کمک خوبی در زمینه اجرای پروژه‌های آب‌رسانی به استان است.

به گزارش ایرنا، «عبدالکریم گراوند» افزود: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در استان بوشهر را به صندوق ذخیره جمهوری اسلامی ایران تبدیل کرده و وزارتخانه‌های مختلف باید به میزان تاثیرگذاری این استان در اقتصاد ملی به آن نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

وی اظهار کرد: در گذشته کسی تنش آبی این استان را باور نداشت، اما با تلاش‌های صورت‌گرفته امسال در این بخش ۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت. با توجه به ظرفیت مجاورت بوشهر با خلیج ‌فارس باید ۴۰ درصد از نیازهای آبی استان از این منبع مهم تامین شود که با تلاش‌های صورت‌گرفته این نگاه امروز در وزارت نیرو به وجود آمده است. استاندار بوشهر افزود: امروز این اصل در وزارت نیرو پذیرفته شده است که امکان تامین آب به شیوه کنونی در استان وجود ندارد و استفاده از این ظرفیت عظیم خدادادی تنها راه‌حل برای رفع مشکل تامین آب در استان است.

وی یادآور شد: در زمان حاضر، آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر در حال کار است و انتظار می‌رود به‌زودی عملیات اجرایی آب‌شیرین‌کن ۱۷ هزار متر مکعبی برازجان نیز آغاز شود. گراوند اضافه کرد: تلاش شده براساس پدافند غیرعامل در همه شهرستان‌های استان در بخش آب‌شیرین‌کن ظرفیت‌سازی شود تا مشکل تامین آب در استان برزمین باقی نماند.

وی ادامه داد: بوشهر تنها مرکز استانی است که با وجود همسایگی با خلیج‌فارس، آب در آن حتی در زمستان هم نوبت‌بندی است و با اجرای طرح‌های مناسب انتظار می‌رود به زودی جیره‌بندی در مرکز استان جمع شود.

گراوند با بیان این‌که امسال برای تامین امکانات و تجهیزات مناسب ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به بخش آب و فاضلاب استان تخصیص یافت گفت: انتظار می‌رود وقفه‌ای در اجرای پروژه‌های آب‌شیرین‌کن‌ها در استان ایجاد نشود.
وی تاکید کرد: هرچند در شهرها تنش آبی در تابستان امسال کاهش یافت، در روستاهای ساحلی استان مردم درباره تامین آب با مشکلاتی روبه‌رو بودند.

این خبر را به اشتراک بگذارید